ماسک ایمنی ضد جرقه و ضد حریق Lanaco به فضا هم سفر کرد
بازدید 100
0

ماسک ایمنی ضدجرقه Lanaco به فضا هم سفر کرد

ماسک ایمنی Waire p2

ماسک های ایمنی ضدجرقه و ضدحریق لاناکو مخصوص مشاغل پرخطر

به دنبال آتشسوزی وسیع جنگل ها و طبیعت استرالیا در سال 2019 و پس از آن فراگیری کوید 19 در سال 2020، استرالیا و سپس سراسر دنیا، با سیل عظیم تقاضا برای دستگاه های حفاظت فردی همچون انواع ماسک ایمنی مواجه شد. در ابتدای 2020 این کالاها کمیاب و ناپدید و انبارها تهی شد. در همان زمان کارخانه فیلتر نیوزلند Lanaco تنها تولید کننده فیلتر در منطقه بود که محصولی در سطح استاندارد AS/NZS 1716 P2 (استاندارد استرالیا و نیوزلند معادل استاندارد EN149 FFP2 اروپا) تولید می کرد.

تکنولوژی این محصول که مبتنی بر علم منخصربفرد فیبر پشمی است بیشتر در قاره اروپا و استرالیا در دستگاه تنفسی نیمه صورت و ماسک های مخصوص آلودگی هوای شهری بکار گرفته می شود.

در پاسخ به این افزایش تقاضا آنها به تولید ماسک ایمنی جدید تنفسی که از تکنولوژی فیلتر مبتنی بر پشم Helix بهره می برد، پرداختند. تکنولوژی Helix™ توسط NASA برای بخش فیلتراسیون کلاه مخصوص فرار فضانوردان جهت استفاده در شرایط اضطراری ماموریت فضایی سفینه آرتمیس به کار گرفته شد. در چنین شرایطی که چالش ذرات سمی داغ، قطرات و ذرات آب وجود دارد، این تکنولوژی منحصرا پنجره فیلترهای HEPA دستگاه را باز می کند. در شرایطی به این حد بحرانی و حساس، چنین سطحی از محافظت در فیلتر دستگاه تنفسی در کپسول فضایی بسیار قابل توجه و بی نظیر است. کپسولی که با قیمت 35 میلیارد دلاری گران ترین وسیله نقلیه در تاریخ بشر محسوب می شود.

همچنین، وقتی کرونا در حال گسترش بود، بهره وری در بیشتر صنایع به دلیل رعایت پروتکل ها کاهش یافته بود. یکی از آنها خطوط سرویس دهی ولتاژ بالا برای زیرساخت های الکتریکی بود که حداقل به 2 نیروی متخصص نیاز دارد که طبق پروتکل ها هرکدام باید ماسک کامل می زدند و 2 متر از هم فاصله می گرفتند. ماسک ها بایستی در برابر جرقه برق مقاوم می بودند. به همین دلیل، Lanaco سریعا یک محصول جدید با نام ماسک Sparky که در برابر جرقه برق مقاوم است و کاملا عاری از فلز است، طراحی و تولید کرد. این ماسک به فیلترهای قوی نیز مجهز است.

مدل پیشرفته ماسک ایمنی Sparky ماسک صنعتی جدید WAIRE P2 Fire+ است که در ماه ژوئن 2022 در نمایشگاه اینترشوتز آلمان از آن رونمایی شد. این ماسک با فیلتر مخصوص پشمی برای آتشنشانان عملیات اطفا حریق جنگل و طبیعت طراحی شده است. تنفس آسان، مقاومت بالا در برابر جرقه و ذرات آب از ویژگی های آن است. برخلاف فیلترهای پلیمری مصنوعی که در برابر جرقه ذوب می شوند و یا زیر آب مسدود می شوند، فیلترهای پشمی آب گریزند و در برابر حریق مقاومند.

این شرکت هم اکنون در سراسر قاره ها در حال جذب نماینده است. منبع: lanacotech

در سایت ایران آلارم ، اپلیکیشن ایران آلارم  و شبکه های اجتماعی (اینستا، تلگرام، ایتا، روبیکا با آیدی @iranalarm ) آخرین اخبار، تکنولوژی ها، محصولات جدید و رویدادهای صنعت تجهیزات ایمنی و حفاظتی را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ایران آلارم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *